• Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do treści

Akademia VAT

Dawid Milczarek

  • O mnie
  • Nowe TAXGURU
  • Twoje konto
  •  

Awaria kasy rejestrującej – co zrobić gdy kasa fiskalna odmawia posłuszeństwa?

dmeight · 29 września 2020 · awaria, kasa rejestrująca, paragon

Jeżeli np. paragon nie drukuje się, to należy uznać, że nastąpiła awaria kasy rejestrującej (drukowanie paragonu to jedna z podstawowych funkcji kasy i powinno działać). W takim przypadku są dwie możliwości:

  1. Jeżeli akurat dany typ transakcji i tak jest zwolniony z obowiązku ewidencjonowania go na kasie fiskalnej (bp np. jest to usługa hotelowa opłacona w 100% przelewem bankowym a dokumentacja jednoznacznie to potwierdza), to można dokonać sprzedaży i ująć ją w rejestrze albo na podstawie wystawionej faktury (o ile jest wystawiana), albo na podstawie dokumentu wewnętrznego ujmującego zbiorczo sprzedaż detaliczną niepodlegającą kasie fiskalnej.
  2. Jeżeli dana transakcja powinna być „nabita” na kasę fiskalną (tzn. nie podlega żadnym zwolnieniom z kasy) – wówczas albo należy posłużyć się kasą rezerwową, albo też należy w danym punkcie wstrzymać sprzedaż detaliczną towarów i usług, w przypadku których istnieje obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej (art. 111 ust. 3 UoVAT).

Jeszcze dwa słowa o problemach z kasą fiskalną online – jeżeli kasa zasadniczo działa, a tylko utraciła chwilowo połączenie z Centralnym Repozytorium Kas, to w takiej sytuacji podatnik jest obowiązany prowadzić ewidencję sprzedaży i zapewnić połączenie niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego przerwania (art. 111 ust. 3ab pkt 1 UoVAT).

dmeight · 29 września 2020 awaria, kasa rejestrująca, paragon

Dawid Milczarek - Akademia VAT © 2023 · Regulamin · Polityka prywatności